Cât timp îți ia să citești termenele și condițiile Facebook, Microsoft și altor giganți tech

de: Paula Artin
01 09. 2020

Pentru fiecare aplicație și site pe care îl accesezi, există o întreagă listă de termeni și condiții care îți este pusă la dispoziție pentru a o citi și pentru a-ți oferi consimțământul în legătură cu conținutul și serviciile lor.

Majoritatea oamenilor dau click pe „sunt de acord” și merg mai departe. Nici tu nu le-ai citit?

Proiectul designerului Dima Yarovinsky intitulat “I Agree” i-a inspirat pe cei de la visualcapitalist.com să măsoare contractele de servicii, numărând cuvintele și calculând cât ar dura ca utilizatorii să le citească pe fiecare.

Nu ai timp de așa ceva

În general, viteza medie de citire la majoritatea adulților este de 200 până la 250 de cuvinte pe minut. Studenții poate ajung la un ritm ceva mai accelerat de până la aproximativ 300 de cuvinte pe minut.

În scopul acestei analize, timpul de citire a fost calculat luând în considerare o viteză de 240 de cuvinte pe minut.

Termenii și condițiile pentru Microsoft au o lungime care ar necesita mai mult de o oră pentru a fi citită, întrucât pentru a fi corect, acest acord de servicii trebuie să acopere întreaga suită de produse a companiei.

Există o multitudine de acorduri care aprofundează și mai mult regulile care guvernează dezvoltatorii, tranzacțiile online cu numerar și multe altele. Utilizatorul obișnuit ar trebui să aloce circa 250 de ore pentru a citi corect toate contractele digitale pe care le acceptă în timp ce utilizează serviciile online.

Cât de greu sunt de citit?

Dr. Rudolf Flesch a observat că unele texte, în special limbajul juridic, par să fie scrise pentru a face citirea cât mai dificilă posibil. Flesch a dorit să măsoare variabilitatea în înțelegerea citirii și a dezvoltat o formulă pentru a determina lizibilitatea.

Scorul de lizibilitate utilizează două valori: numărul de cuvinte din propoziție și numărul de silabe din cuvânt. Pe baza acestui scor, un text corespunde unui anumit nivel de educație.

În ceea ce privește contractele de servicii, deși nu sunt cel mai dificil de citit, acestea includ o cantitate justă de limbaj juridic care poate descurajara lectura. Lungimea și dificultatea de a citi aceste acorduri le fac practic inutile pentru o persoană obișnuită.

Aceasta este o problemă, deoarece subminează conceptele de bază ale contractelor și încalcă tocmai ideea de oferire informată a consimțământului. Utilizatorii renunță la drepturi fără știrea lor.

Aceste aplicații și software sunt avangarda colectării datelor pentru o industrie de miliarde de dolari.

Activitatea și informațiile individuale ale utilizatorilor sunt colectate și stocate cu ușurință, creând baze de date cu tipare de utilizator. Acest tip de informații comportamentale permite specialiștilor de marketing să-și direcționeze produsele către publicul lor ideal la costuri mai mici decât publicitatea tradițională.